Tijd vrij op kantoor en gebruiksgemak voor chauffeurs
De applicatie heeft GEPU een aantal grote voordelen opgeleverd, vertelt Elzenaar. “Zo heeft het een hoop tijd vrijgemaakt voor de mensen die alles moesten nakijken om de fouten eruit te halen. Daarnaast levert het een hoop gebruiksgemak op én is het minder foutgevoelig. Ook scheelt het bergen papier. Ga maar na: voor elke klant hadden we twee papieren pakbonnen die soms wel vier A4’tjes waren, terwijl je misschien wel zestig klanten per dag hebt.”
Ook voor de chauffeurs heeft de applicatie een hoop opgeleverd. Elzenaar: “Het betekende een verandering van de standaardwerkwijze, dus aanvankelijk waren er wat tegenstribbelingen. Al snel zagen de chauffeurs echter in dat sommige dingen veel makkelijker gaan, zoals het terugregistreren van retouren en het toevoegen van opmerkingen. Bovendien staat alle informatie van de klant, bijvoorbeeld dat er speciale condities gelden of dat wij sleutels hebben van de horecazaak in kwestie, overzichtelijk op de pakbon.”